ATZENI Thierry
Maître de conférences

thierry.atzeni[at]univ-smb.fr


Université Savoie Mont Blanc
Présentation Articles Chapitres Ouvrages/Rapports Communications Diffusions
Document sans titre
articles :

Bouazzaoui, B., Follenfant, A., Ric, F., Fay, S., Croizet, J.C., Atzeni, T., & Taconnat, L. (2015). Ageing-related stereotypes in memory : When the beliefs come true. Memory, Published Online June 2015. DOI : 10.1080/09658211.2015.1040802.

Prouteau, A., Atzeni, T., Tastet, H., Bergua, V., Destaillats, J-M., & Verdoux, H. (2015). Neurocognitive insight and executive functioning in schizophrenia. Cognitive Neuropsychiatry, 20: 64 – 71. DOI: 10.1080/13546805.2014.973486.

Fournet, N., Roulin, J-L., Monnier, C., Atzeni, T., Cosnefroy, O., Le Gall, D., & Roy, A. (2014). Multi-group Confirmatory Factor Analysis and structural invariance with age of the Behavior Rating Inventory of Executive Function (BRIEF) French version. Child Neuropsychology. Published Online Apr. 2014. DOI : 10.1080/09297049.2014.906569

Rullier, L., Atzeni, T., Husky, M., Bouisson, J., Dartigues, J-F., Swendsen, J., & Bergua, V. (2013). Daily life functioning of community-dwelling elderly couples: An investigation of the feasibility and validity of Ecological Momentary Assessment. International Journal of Methods in Psychiatric Research, 23: 208 – 216. DOI:10.1002/mpr.142

Atzeni, T., & Follenfant, A. (2013). Évolution des pratiques en neuropsychologie clinique : vers une pratique basée sur la preuve ? Revue de Neuropsychologie, 5 (1) : 28 - 37. DOI:10.1684/nrp.2013.0249 Télécharger

Atzeni, T., Henry, C., Minois, I., Gard, S., Desage, A., Zanouy, L., & M’Bailara, K. (2013). From inhibition to activation, from emotional hyporeactivity to emotional hyperreactivity: two pathways to discriminate mood in bipolar disorders. Psychiatry Research, 209: 50-54. DOI: 10.1016/j.psychres.2012.10.008.

M’Bailara, K., Atzeni, T., Colom, F., Swendsen, J., Gard, S., Desage, A., & Henry, C. (2012). Emotional hyperreactivity as a core dimension of manic and mixed states. Psychiatry Research, 197: 227-230. DOI:10.1016/j.psychres.2011.12.003

Atzeni, T. (2012). The role of experimentation in daily practice of neuropsychological assessment: Advantages and disadvantages. Applied Neuropsychology: Adult, 19: 249 - 256. DOI:10.1080/09084282.2011.643957 Télécharger

Cousson-Gélie, F., Bruchon-Schweitzer, M., Atzeni, T., & Houede, N. (2011). Evaluation of a psychosocial intervention on social support, perceived control, coping strategies, emotional distress, and quality of life of breast cancer patients. Psychological Reports, 108: 923-942. DOI: 10.2466/02.07.15.20.PR0.108.3.923-942.

Cosnefroy, O., Atzeni, T. & Guimard, P. (2010). Identification des élèves à risque de redoublement en début de scolarité élémentaire : une approche exploratoire centrée sur l’évaluation des comportements scolaires. A.N.A.E. Approche Neuropsychologique des Apprentissages chez l’Enfant, 109 : 17-28.

Atzeni, T. (2009). Statistiques appliquées aux études de cas unique : méthodes usuelles et alternatives. Revue de Neuropsychologie, 1 (4) : 341 - 351. DOI: 10.3917/rne.014.0343. Télécharger

Muller, D., Atzeni, T., & Butera, F. (2004). Coaction and upward social comparison reduce the illusory conjunction effect: Support for distraction-conflict theory. Journal of Experimental Social Psychology, 40, 659-665. Télécharger

Atzeni, T., & Carbonnel, S. (2004). Organisation and evocation of the semantic knowledge: A non-abstractive approach. Brain and Cognition, 55: 237 - 240. DOI: 10.1016/j.bandc.2004.02.004.

Chokron, S., Colliot, P., Atzeni, T., Bartolomeo, P., & Ohlmann, T. (2004). Active versus passive proprioceptive straight-ahead pointing in normal subjects. Brain and Cognition, 55: 290 - 294. DOI:10.1016/j.bandc.2004.02.015.

Atzeni, T., & Carbonnel, S. (2002). L’évocabilité et l’organisation des connaissances dans l’optique d’une conception épisodique de la mémoire. In Cognito, 23 : 35-42.

Présentation Articles Chapitres Ouvrages/Rapports Communications Diffusions